Menu

Audio

                                                                          Umělci mají své tajemství, o kterém sami nic nevědí, cítí je jenom intuitivně.

23. února 2017

Otevřená nenávist mezi mnou a vanou!!!

Aneb 10 + 1 důvod, proč naše rohová, poměrně kvalitní vana a moje alternativní metoda mytí vlasů prostě nebudou kamarádi.

Upozornění, pánové, tento článek obsahuje pro vás sprosté slovo "menstruace". Jedná se o devítisté-třicáté-sedmé slovo v tomto článku. Děkuji za pozornost.


Alternativní metoda, o které teď píšu, je mytí si vlasů žitnou moukou. Kdo nezná, můžu ho ujistit, že taková metoda skutečně existuje, tedy dlužím malý příběh toho, jak a proč jsem ji začala používat. Než jsem s ní totiž v únoru 2016 začala, moje vlasy fungovaly přibližně podle tohoto harmonogramu:

15.2. 16:00 - Vlasy umyté trojitou vrstvou šamponu, kdy jsem si během držení vrstvy šamponu na vlasech vyčistila zuby, abych zabila čas během vstřebávání.
16.2. 10:00 - Vstávám a vlasy už vykazují první stopy mastnoty.
16.2. 16:00 - Nemůžu mezi lidi a nenávidím své ultrajemné vlasy.
16.2. 16:10 - Umývám vlasy a místo čisté vody mi do vany teče černá břečka, jak kdybych si vlasy nemyla týden!

Silvestr roku 2015 se totiž táhl ve stylu přespávání na chatě, což bylo mimochodem super!




A i když to na fotce není vidět, už ten druhý den jsem měla vlasy částečně mastné a už se na mě mí spolu-slavící přátelé dívali s poněkud smířlivým výrazem na tváři.
Dalšího dne jsme už všichni měli vlasy jak kdybychom byli všichni měsíc na pustém ostrově, jen třetí slečna pořád vypadala, jak kdyby ve vlasech měla instantní Shauma efekt. Samozřejmě jsme se zvědavě ptaly, jak toho docílila a ona se s námi podělila o pojem "nopoo metoda" (tedy, ona se s námi vlastně nepodělila jen o ten pojem, ten jsem si pak vygooglila, ale jen díky ní (no, vlastně ho vygooglil můj spolubydlící, ale o tom až později)). Samozřejmě jsme byly nadšené a obě odkývali, jak to taky vyzkoušíme a její skeptický výraz jsme nechávaly být. Vždyť my přece taky budeme umývat vlasy moukou!!!
Jenže jakmile přijedete domů a dostanete do ruky obyčejný šampon, vlastně vás to ani tak moc neobtěžuje se každý den nahnout nad sprchu a opláchnout si vlasy, zvlášť po obdržení informace, že při mytí žitnou moukou budete mít první tři týdny hlavu mastnou permanentně. Věřte, že najdete miliardu důvodů, proč teď zrovna není doba pro to mít tři týdny mastnou hlavu.
Vyřešil to až můj tehdejší spolubydlící a můj nejlepší kamarád Tomáš - začal si tím hlavu mýt sám. A i když byl nadmíru spokojený, neukecal mě, abych to zkusila, protože já "mám vlasy dlouhé a tak bych měla mastnou hlavu".
Jak se v angličtině říká "long story short", tedy ve zkratce - v únoru mi vrazil mouku do ruky a donutil mě umýt si hlavu moukou a změnit tak částečně svůj život...


A díky používání během prvních tří týdnů se to dokonce obešlo i bez stavu třítýdenní pánvičky po smažení řízků, protože jsem použila (podržte se) jablečný ocet! takže pokud byste, děti, toto někdy chtěly zkoušet doma, určitě doporučuju si po každém umytí vlasů ještě opláchnout vlasy troškou jablečného octa smíchaného s vodou. Tradá hujdá a vlasy mi bez mytí vydrží i čtyři dny! (Někomu i týden, když se mu předtím nemastily každých 24 hodin.)

A teď už k tomu, co tak strašně nenávidím na 

používání mouky!


1. Protože příprava na umytí vlasů je jak čekání na Godota!
Pokud se chystáte mýt si vlasy žitnou moukou, vyhraďte si pro tento akt minimálně půl hodiny. Protože nasypat mouku do skleničky, najít pro vás ideální poměr vody a mouky, rozmíchat a pak nanášet poctivě na každý koutek hlavy je jak nalívat nějaké pití přesně po čárku - po týdnech cviku to máte v rukách, ale první dny neustále přeléváte, nebo to necháváte pod míru, protože na to prostě nemáte nervy.

2. Protože kdykoli si trošku výsledné hmoty vezmete do ruky...
...připadáte si jak kdybyste sáhli do záchoda, když máte průjem. Bohužel, je to tak. Výsledná hmota má naštěstí šedavou barvu, i tak se ale často řídíte motem "nedívej se dolů". A co teprve ta mazlavost, když se to snažíte vmísit opravdu všude... Mhm...

3. Protože kdykoli vylezete z vany, ještě třikrát se vrátíte.
To když maminka, následně babička, přítel, tatínek, tatínkova přítelkyně, sestra a pak i pes přijdou po vaší koupeli a naprosto nevybíravě vás upozorní, že jste ve vaně nechali zbytky mouky a ať to po sobě jdete laskavě uklidit. A nezáleží, jak moc si dáváte pozor, ty zrníčka, nebo hrudky mouky tam prostě budou. Vždycky.

4. Protože jednou za měsíc už se koupete ve vlastní špíně.
Protože vám neodtéká voda ve vaně. Dokud nepoužijete kyselinu, kterou nalijete přímo do odpadu, nebo ty spletence vlasů slepených tunou mouky prostě musíte vytahat ručně. A že je toho fakt hodně. A někdy to i smrdí...

5. Protože si mouku nemůžete předpřipravit.
Opravdu ne. Protože víte, co dělá voda s moukou po 12 hodinách? Kvasí. A vsaďte se, že takový smrad jste ještě nezažili. Takže vás prostě ta zdlouhavá příprava na operaci zvanou "mytí vlasů" čeká všude.

6. Protože máte rohovou vanu.
Když máte sprchu na stání, je to značka ideál. Předkloníte se, takže vám voda stéká po těle, ale ne po vlasech. Čili vaše tělo zůstává v teple a bezpečí vroucí vody, zatímco vy nanášíte deset minut mouku na všechna temná zákoutí vašich vlasů (všechna objevíte až když se mytí vlasů skutečně změní na operaci). No a když si ji z vlasů smýváte, mouka steče svorně až dolů na podlahu a nezachytává se vám o ramena, břicho, stehna, nebo suchou podlahu, jako se to děje ve vaně, kde prostě musíte sedět. 

7. Protože jsem žena.
Tady ani není třeba delšího komentáře, Menstruace a žitná mouka společně v jedné sprše ještě jdou přežít, ale v jedné vaně? To nechce nikdo. Ani zažít, ani vidět.

 8. Protože existuje otázka: "Jaký používáš šampón?"
A jakmile ji někdo položí, prostě víte, že není cesty zpět. Buď zalžete, anebo budete složitě vysvětlovat pojmy nopoo, metoda, žitná i mouka, protože vám zkrátka nikdo neuvěří, že si myjete hlavu žitnou moukou. A nejlépe pak ještě vysvětlit, že existují tři nopoo metody, protože každého zajímají detaily a podrobnosti. A víte co? Používám kaktusový šampon. Smiřte se s tím.


9. Protože nikdy nevíte, jakou část těla mýt první.
Tak mám si nejdřív umýt vlasy, nebo tělo? Když si začnu mýt vlasy, bude mi zima na nohy. Když začnu tělem, bude mi zima na tělo po dobu mytí vlasů. Když si sednu do vany, budu sice v teple, ale ta mouka bude všude... Takže nohy dovnitř, zůstat stát, opláchnout nohy, vlasy, sevřít sprchu mezi nohama, nanést mouku, nechat působit, opláchnout mouku, celý proces zopakovat a pak si teprve umýt zbytek těla... Značka ideál, hm!

10. Protože každému vaše vlasy voní jinak.
Když používáte šampon a máte na něm nakreslené mango, můžete přijít kamkoli chcete a všude vám pochválí, že vaše vlasy voní exoticky a modří už vědí, že vám z vlasů voní mango. Při používání mouky totiž vaše vlasy voní každému jinak, pokud vůbec. Babičce voní jako těsto, máma z nich necítí vůbec, táta nepostřehl změnu a přítel tvrdí, že voníte jako pečínka... Haló! Lidi! 

Bonusový +1 důvod: 
Protože i když máte deset dobrých důvodů, proč si vlasy nemýt žitnou moukou, najde se na každý důvod deset důvodů, proč v tom pokračovat. Vlasy jsou zdravější, živější, vydrží déle nemastné, nechytá se do nich tolik pachu, nemáte lupy, rychleji rostou a tak dále a tak dále. Mohla bych pokračovat, ale když ony jsou to všechno jen moje vlastní pocity, dojmy a reakce. Každý člověk to má individuální a to je právě ten jedenáctý důvod:
Protože i když napíšete úžasně obsáhlý článek o tom, jak super je mýt si vlasy žitnou moukou, každému to udělá s vlasy něco jiného. Někomu to nepomůže, třeba naopak. Já než zjistila, jak si vlasy dobře umýt žitnou moukou, chodila jsem půl roku s polo-mastnou hlavou (nikdo vám neřekne, že ji máte mastnou, nikdo se na vás nedívá, ale když se na to zeptáte, každý vám odsouhlasí, že je mastná).

A takhle vypadám po roce zdárného mytí žitnou moukou. Moje vlasy se mají dobře a já s nimi.


Máte taky nějaký speciální akt, který někomu dlouhé hodiny vysvětlujete?  

2 komentáře :

  1. to asi vyzkousim jako clen klubu mastnými vlasy...
    ten pocit kdyz mám druhy den po umyti vlasy zase mastný...

    OdpovědětVymazat